lundi 12 juillet 2004

RFM
Promenade pédestre avec ma radio

Samedi, 13h30, soleil, Ecole Militaire
J'enlève ma veste longue en regardant la Tour Eiffel
« Désir ou amour
Tu le sauras un jour
J'aime j'aime
Tes yeux, j'aime ton odeur
Tous tes gestes en douceur
Lentement dirigés
Sensualité »

13h50, soleil voilé, rond point des Champs
Je me faufille entre les barrières posées pour le défilé
« There's nobody here, it's just you and me, it's where I wanna be
But I hardly know this beauty by my side
I’ll never forget the way you look tonight »

14h05, pluie torrentielle, Carrousel du Louvre
Je me précipite à l'intérieur pour ne pas être trempée, les touristes en short font la gueule
« non riesco a liberarmi questa vita mi disturba sai come ti vorrei
quanto ti vorrei... »

Chemin retour

15h45, ciel noir, pluie persistante, Place de la Concorde
Je marche sous la pluie, ma veste est toute mouillée
« Change your heart, look around you
Change your heart, it will astound you
I need your loving like the sunshine
And everybody's gotta learn sometime
Everybody's gotta learn sometime
Everybody's gotta learn sometime »

16h10, pluie légère, Invalides
J'ai le regard qui traîne et les pieds dans la boue
« I sometimes see you pass outside my door
Hello, is it me you're looking for?
I can see it in your eyes, I can see it in your smile
You're all I've ever wanted and my arms are open wide
'Cause you know just what to say and you know just what to do
And I want to tell you so much, I love you »

16h30, ciel gris, Franprix
Qu'est ce que je fous là ? Ah oui, du café...
« It’s written on the wind
It’s everywhere I go, oh yes it is
So if you really love me
Come on and let it show
You know I love you, I always will
My mind’s made up by the
way that I feel
there’s no beginning,
there’ll be no end
‘cause on my love you can depend »

16h45, petit soleil, Maison
Mal aux pieds, en retard pour le ciné, fatiguée et frigorifiée, mais toujours partante
« Why do you play me like a game?
Always someone else to blame
Careless, helpless little man
Someday you might understand
There's not much more to say
But I hope you find a way

Still I wonder if you know
How it really feels
To be left outside alone
When it's cold out here
Well maybe you should know
Just how it feels
To be left outside alone
To be left outside alone »

Cette radio est criminelle… et ce temps pourri m’achève.